Metsä Wood Punkaharjun tehtaat lakossa 9-11.12.2019

24.11.2019

Valikoitujen toimipaikkojen lakolla vauhtia neuvotteluihin

Teollisuusliitto on käynyt työehtosopimusneuvotteluja koko syksyn. Edelleenkään ei olla päästy neuvottelutulokseen, joka olisi liiton jäsenille hyväksyttävissä. Liiton keskeiset tavoitteet työehtosopimusneuvotteluissa ovat: 1) kilpailukykysopimukseen (kiky) sisältyneiden palkattomien ylimääräisten työtuntien poistaminen ja 2) työnantajien tekemien heikennysesitysten estäminen.
Teollisuusliitto on tänään 24.11.2019 julistanut lakon seuraaville sopimusaloille:

• tekninen huolto ja kunnossapito
  • kumiteollisuus
  • lasikeraaminen teollisuus
    malmikaivokset
  • mekaaninen metsäteollisuus
  • muovituoteteollisuus ja kemian tuoteteollisuus
    kemian perusteollisuus
  • teknologiateollisuus
  • öljy-, maakaasu- ja petrokemianteollisuus

Aiemmin julistettu ylityökielto ajalle 4.–24.11.2019 päättyy.

Lakko koskee 9.–11.12.2019 vain valikoituja toimipaikkoja. Listan lakkotoimipaikoista löydät täältä.

Liiton nettisivuilta löydät yleisimmät kysymykset sekä niihin vastaukset.
Lakkopäivystys vastaa kaikkiin lakkoon liittyviin kysymyksiin, lakkopäivystyksen sähköpostiosoite on lakkopaivystys@teollisuusliitto.fi.

Seurataksesi tilannetta tykkää liiton Facebook-sivusta, vieraile liiton verkkosivuilla ja lue Tekijä-lehteä.

Työtaistelutunnelmiasi voit jakaa sosiaalisessa mediassa tunnisteella #StopKiky24