Osastomme

Linkkejä

Osaston tarkoituksena on toimialueellaan toimia Puu- ja erityisalojen liiton työehtosopimusaloilla työskentelevien palkansaaja jäsentensä työ- ja palkkaehtojen sekä yleisten taloudellisten, sosiaalisten ja oikeudellisten etujen parantamiseksi.

Jäsenenä voit vaikuttaa oman ammattiosastosi toimintaan.
Jäsenet voivat tuoda tärkeinä pitämiään asioita ammattiosastojen kokouksissa keskusteltavaksi (kevät- ja syyskokoukset)), joista ne välitetään edelleen liittoon. Luottamusmiesten ja toimikunnan jäsenten kautta asiat myös välittyvät edelleen.
Osallistumalla ammattiosaston tilaisuuksiin ja toimintaan jäsen voi tuoda oman mielipiteensä mukaan keskusteluun, jonka perusteella toimintaa suunnataan. Ammattiosastojen esitykset ovat perustana liiton valmistellessa mm työehtosopimuksia.
Osallistumalla luottamushenkilöiden ja ammattiosaston toimihenkilöiden valintaan jäsen vaikuttaa siihen, ketkä asioita hoitavat. Joka viides vuosi voi vaikuttaa liiton toiminnan suuntaan äänestämällä liittokokousvaaleissa. Työpaikoilla työehtosopimusten toteutumista valvovat luottamusmiehet. Liiton palkattu henkilökunta aluetoimistoissa ja keskustoimistossa auttavat niin luottamusmiestä kuin yksittäistä jäsentäkin. Ja kai solidaarisuuskin merkitsee Sinulle jotain, eli myös heikommat huomioidaan.
Lisäksi ammattiosasto järjestää matkoja;
- Jääkiekko-otteluun
- Huvipuistoon, koko perheelle suunnattu
- Talvilomamatka laskettelukeskukseen tai kesälomamatka esim Tallinnaan
- Teatteri- / konserttimatkan
Ja vielä;
- Pilkki- ja rannalta ongintakilpailuja
- Salibandy- ja lentopallo
- Koulutusta
- Ym
Jäsenenä sinä voit vaikuttaa myös tähän vapaa-ajan tarjontaan!